-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)
-آرزوهاي انسان در چه مواردي مستحسن و در چه مواردي مذموم است؟
(0)
-به چه كسي آزاد مي گويند؟(0)
-در جامعه ي امروزي چگونه مي توانيم آزاده باشيم؟
(0)
-معروف است كه بشر مختار و آزاد آفريده شده , و سرنوشت او در دست خود اوست . واو , خود سرنوشت ساز , و طراح نحوه زندگي آينده خود مي باشد . از طرف ديگر قانون وراثت كه از اصول علمي مسلم جهان ما است , به ما مي گويد كه فرزندان نه تـنها وارث مال و صفات ظاهري پدران و مادران هستند , بلكه صفات دروني و روحيات خوب و بد آنان را نيز به ارث مي برند , و صفات و روحيات موروثي درسرنوشت آنان كاملا موثر است . چگونه مي توان انسان را در تعيين سرنوشت خود آزاد دانست ؟(0)
-آيا آزادي مستلزم وحدت اديان نيست ؟(0)
-معناي آزادي در اسلام چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي عقيده چيست ؟(0)
-نظر اسلام درباره آزادي انسان چيست ؟(0)
-چرا اسلام , اسلام آوردن بردگان را موجب آزادي آنان نداسته است ؟(0)
-اسلام مي گويد : پيروان هر دين و آييني حق حيات دارند و بطور آزاد مي تواند خود را معرفي كند پس چرا از پيروان ديگر ماليات و جزيه دريافت مي كند ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:2187 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:63

آيا مي شود همراه درس دانشگاه، دروس حوزه را خواند و يا به صورت غير حضوري فقط تابستان شركت كرد و امتحان داد؟

در خصوص همآهنگي دروس حوزوي و دانشگاهي بيان نكات زير ضروري است:

1) علاقه و استعداد: ادامة تحصيل در دانشگاه و حوزه استعداد و قابليت خاص خودش را مي طلبد، زيرا دانشگاه ها زمان ها و كتاب هاي مخصوص خود را دارند. حوزه هاي علميه نيز كتاب هاي خاصي داشته و زمان خاص خود را مي طلبد؛ از اين رو بايد استعداد و علاقه وجود داشته باشد كه بتوان از هر دو مركز علمي بهره گرفت و علوم حوزوي و دانشگاهي را همآهنگ نمود و هر دو را در عرض هم پيشبرد و اگر نشد، در طول هم ادامه داد.

2) همخواني رشته ها: بي ترديد برخي از رشته هاي دانشگاه ها و حوزه هاي علميه همسويي ندارد، مانند رشتة اصول فقه در حوزه با رشتة برق و الكتروتكنيك. البته برخي از رشته هاي حوزوي با علوم و رشته هاي دانشگاهي همسويي دارد؛ مانند رشتة ادبيات عرب با رشتة ادبيات در حوزة علميه يا فقه و حقوق با حقوق دانشگاهي. اگر رشته هاي حوزوي با دانشگاه تا اندازه اي همسويي داشته باشد، مي توان ادامة تحصيل را همآهنگ نمود.

3) شناخت شرايط و معيارهاي حوزه: براي تحصيل درحوزه بايد شرايط و امكانات و اهداف آن را شناخت. جهت اطلاعات بيشتر در خصوص شرايط و تحصيل در حوزه بايد با مركز مديريت حوزه مكاتبه نموده و معيارها و شرايط خويش را با آن مركز همسو نماييد.

4) نظريه نهايي: به نظر مي رسد با توجه به گستردگي علوم حوزوي و دانشگاهي و عدم موفقيت در تحصيل علوم مختلف، اگر تحصيل در رشته هاي خاص متمركز گردد، بهتر است، زيرا چند كتاب از حوزه خواندن و چند كتاب از دانشگاه خواندن، نوعي پراكندگي در تحصيل است كه با تحصيلات قانون مند همخواني ندارد. البته دانشگاهيان با حوزويان مي توانند تبادل اطلاعات داشته و از علوم همديگر آگاهي يابند؛ زيرا در حوزه هاي علميه برخي از رشته ها با علوم دانشگاهي همخواني دارند. از سوي ديگر آشنايي دانشجويان با نظام آموزشي حوزه و آشناي حوزويان با نظام آموزشي دانشگاه بهترين راهكار جهت وحدت حوزه و دانشگاه خواهد بود.



مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.